We zijn goed begonnen... :-)

Afgelopen weken werd er volop kennis gemaakt met elkaar, met de klaswerking, de school, de nieuwe kleuterblok,... maar ook met ons brein!
Hoe werkt dat nu precies?
Hoe intelligent zijn we allemaal?
Wat kunnen we uit onszelf al goed/minder goed?
Welke onderdelen heeft het brein en wat is de functie hiervan?
...
Allemaal onderzoeksvragen waar we verder mee aan de slag gingen.
De kinderen maakten een lijn volgens intelligentie.
Wat denken jullie? :-) (voor de zekerheid links is volgens de kinderen de minst intelligente persoon, recht de meest intelligente)



We lazen ook het boek: "Mijn fantastische elastische brein" en kleurden de verschillende onderdelen in ons VIP-boek.








We wilden wel eens weten hoe intelligent wij al zijn, dus volgden er allerlei onderzoeken:
- dictee van spelling
- rekenoefeningen
- een lied zingen
- zwemopdrachten
- ...
En ook tijdens de turnles werd vanalles onderzocht: hoeveel goals kan je maken als je 10 kansen hebt? Hoe zit het met onze koprol? En onze conditie? Hoeveel keer kan je springen in 1 minuut? ...












Reacties