een drukke dag!

Deze voormiddag werd er hard gewerkt! Wiskunde met blokken, kaartjes, getallenlijnen, puntenscores... Overal was er een groepje aan het werk. Een paar kinderen van de vierde klas gaven een les over vlakke figuren, gebogen, gebroken en rechte lijnen... 
We herhaalden ook de spellingsafspraken die we tot nu toe geleerd hebben en gingen aan de slag met het ei-verhaal.
Deze namiddag laze we de tekst van de vleermuizen nog eens en stelden we voor wat we gisteren in de groepjes voorbereidden. We hadden ook nog een filmpje over de vleermuis tegoed. Je kan het trouwens terug vinden via de 'symbaloo' op deze blog: beeldbank en daar 'vleermuis' intypen. De eerste twee filmpjes zagen we in de klas.
We deden een eerste rondje over mogelijke projecten. Het zou goed zijn om het hier thuis ook nog eens over te hebben! Kinderen hebben vaak veel interesses of vragen maar komen er niet altijd op het goeie moment op om dit als een project voor te stellen... We hebben al een paar leuke idee├źn. Meer ideetjes zijn zeker nog welkom!
We deden ook nog een schelpenquiz. Er lagen 10 verschillende schelpen op tafel, genummerd van 1-10. De kinderen kregen de opdracht om de juiste naam van alle schelpen bij het juiste nummer te schrijven. Uiteraard kon iedere groep hiervoor een schelpengids gebruiken. Het 'nonnetje' en de 'kokkel' werden door geen enkele groep herkend! Oeps want die schelpen komen echt heel veel voor aan de Belgische Kust! Ik denk dat we dringend nog eens terug moeten op zeekamp! 













Reacties