vandaag

Deze morgen vertelde Bert ons over braakballen die hij zondag onderzocht in de kinderuniversiteit in Gent. Je kan er een schedel, spaakbeen, onderkaak... van een muis in terugvinden. Bert stelde voor om vrijdag de overige braakballen te ontleden aan de hand van zijn opzoekschema. Bert verwittigde ons wel van vuile handen achteraf!
Driss bracht een infobord mee over fossielen. Hij vond dit op een vergeten plekje op zijn vorige school. Misschien kunnen we vrijdag een fossiel natekenen in ons vip-boek? We schreven het in ieder geval op het ideetjesbord.
Na onze weekendavonturen begonnen we de planningen in te vullen...
te schrijven...
te 'Poppletten' (=digitale mindmap)...
te lezen (met of zonder Daisy-speler)...
en te bouwen, zij-voor- en bovenaanzichten te bestuderen.
Deze namiddag werken we verder met het project. Ieder groepje kreeg een tekst die te maken met zijn groepje (ontstaan, dieren, landen...). De groepjes gingen aan de slag en kregen de opdracht om de tekst eerst te lezen, daarna de sleutelwoorden te onderlijn en er een mindmap van de maken om zo de tekst te kunnen vertellen aan de andere groepjes. Zeker wanneer we de tekst iedere avond een keer lezen (zoals op de planning staat).


Reacties

Een reactie posten