schoolthema tijd

Maandag startten we met het thema 'tijd'. We dachten na over wat 'traag' nu eigenlijk is. 
Is dit voor iedereen hetzelfde? Is een slak traag? Vindt ze dat zelf? En nog veel vragen werden gesteld en kregen al dan niet een antwoord.
Wie kan om ter traagst een chocolade-ei opeten?

's Namiddags werden we in 3 groepen verdeeld. We tekenden bij Yannick een voorwerp in 15 minuten, 5 minuten, 1 minuut, 5 seconden. Bij Lieven rangschikten we foto's op een tijdslijn en bij Joke maakten we kennis met de 'metronoom'. We tikten, stapten, liepen... op het getik dat de metronoom aangaf. Er werd een gedicht voorgelezen op het ritme van de secondewijzer.
Dinsdag zorgden we voor een 'snelle' start. Opzij, opzij, opzij...
We dachten na over wat 'snel' is? We aten een beschuitje zo snel mogelijk op. 

We deden wedstrijdjes en keken wie het snelst was. We probeerden ook zoveel mogelijk te doen in een minuut (vingerhaken, bal opgooien, toren bouwen...).
In de namiddag keken we naar stukjes film van Laurel en Hardy en Charlie Chaplin. We zagen snelle bewegingen en bespraken de humor uit de filmpjes: flauwe grappen, veel herhalingen, er werd niet gesproken. De kinderen kregen de opdracht om ook zo'n verhaaltje in elkaar te steken. We kregen leuke dingen te zien!

Reacties